Voíla!

Här är min ugglebricka som jag har gjort. Ibland tar det lite tid att hitta rätt när det handlar om vad man gillar att göra. Men när man väl gör det, så är det underbart. Brickmönster har jag kommit på är himla roligt att skapa och fixa med. Förhoppningsvis är detta bara en av många framtida!
Foton: Emma Löf

Fredagsmiddag & Julklappslek

Vissa saker är värda att komma ihåg, alltid. Än så länge har den här helgen bestått av en underbart mysig fredagsmiddag hos en vän som jag inte har ätit middag på evigheter med, och ikväll har jag varit hos en väns familj på julkappsbytes-mysfest. När man får ha två sådana här underbara kvällar, det är verkligen då man inser hur viktiga ens vänner är och att priset alltid är för högt om man betalar med den tid som man skulle spenderat med sina vänner. Alltid.

Pepparkaksbak & spel

Det är så härligt att ha saker att se fram emot. Som pepparkaksbak en fredagkväll. Men innan det blev tid för bak ägnade jag dagen till att måla klart alla delarna till mitt kakmönster medan jag lyssnade på repriser av Meny. Det kändes som en perfekt första fredag i december. Sedan blev det pepparkaksbak (med hemmagjord deg av julia) hemma hos henne och därefter spelades ett spel som satte ens egenskaper och hur folk uppfattar dem i dagsljuset. Jag blev en absolut dagdrömmare och optimist. Medan Mariella blev en doér - ett uttryck som redan har blivit en klassiker. Jag tror att spelet snarare höjdes allas självförtroenden lite än att ge en nya sanningar om sig själv.
För faktiskt, ibland är det bara skönt att få sitta med ens goda vänner som känner en väl och ha det riktigt riktigt mysigt en fredagkväll.

London

Den staden har någonting som gör att jag alltid kommer tillbaka.
Någonting som gör att jag längtar tillbaka varje gång jag kommer hem.
Den här gången var inget undantag.
Det var kallt, men underbart.

RSS 2.0