Design ska ge en den där känslan

Studio MS - the book light (Bild ej tagen av mig)

(Bild ej tagen av mig)

Det är när jag ser den där nyfikenheten och lekfullheten i möbler som jag blir sådär varm i hjärtat. Föremål som låter en känna att det är okej, världen är inte bara stor och elak. Det finns så mycket mer därute - som den här lampan som har formen som en bok, av Studio MS. Det är sådant som ger en den där härliga känslan. Känslan när man faller pladask för något och allting känns lite ljusare. Det är även vid sådana tillfällen den där lusten kommer tillbaka, tänk att få komma på egna sådana idéer? Att få möjlighet att forma världen lite mer lekfull, lite ljusare, lite mjukare. Faktum är att jag tror att inget egentligen kan stoppa en, för vem säger att alla måste få ta del av det man gör? Ibland räcker det med att man själv kan få njuta av sin egen idé ståendes i fönstret. Någonting som är precis rätt för en själv. Fast vem vet, någongång kanske det även kan bli något som kan bli rätt för många...

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har sett lampor i form av tekoppar, de är också jättefina!

2010-10-30 @ 15:37:36
URL: http://juliaritar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0