En söndagkvälls tanke

Ibland är det inte bilder som säger allt, ibland är det faktiskt orden som lyckas pricka rätt. Man ska bara veta hur man ska använda dem, något som min fina vän Matilda mycket väl vet. Det stämmer så bra det hon säger, och så fint uttryckt!

Gotlandslimpa

Idag har jag för första gången bakat Gotlandslimpa. Ett bröd med fänkål och anis, gott!

Torsdagspyssel

Åh, pysseldagar är så himla härliga. Förra torsdagen blev en sådan. Det skulle bli en pluggdag, men så icke! Istället varvade jag lite gitarrspel med målande. Jag har inte kunnat hålla mig ifrån projekt, vilket har resulterat i att jag nu håller på med ett nytt mönster (ja, det är bakelsetema, det finns hur mycket som helst man kan rita! Det tar aldrig slut på bakelser!?) medan jag lyssnade ikapp mig på missade program av Meny och Filosofiska rummet på P1. Jag tror att alla borde unna sig sådana här dagar lite oftare. Att bara göra exakt det man känner för en hel dag. Då hade nog världen blivit lite mer harmonisk, och lite mer eftertänksam, möjligtvis.

Fredagmorgon kl. 07:10

Det är någonting speciellt med tidiga morgnar. Att alla möjligheter ännu ligger orörda, väntandes.

RSS 2.0