Brödbak och färskost

Finns det något bättre än nybakat bröd? igår blev ett oregano- & soltorkade tomaterbröd och ett bröd med musli i med mycket frukt och nötter bakat. Hasselnötter är allt underskattade i bröd! Färskost blev det också, en med pepparrotssmak och den andra med rosmarin och vitlök. Mums!
Finns det något bättre än nybakat bröd? Igår bakades det ett bröd med oregano & soltorkade tomater, och ett med en musli med mycket frukt och nötter. Hasselnötter är allt underskattade i brödbak! Färskost provade jag också mig på. Det blev en variant med pepparrotssmak och en med rosmarin och vitlök. Mums! Enkelt att göra, så prova!

Att man inte kom på att plocka fläder i rätt tid! Tänk så härligt att ha hemmagjord flädersaft att ta fram på höstkanten!
Varför kom jag inte på att plocka fläder när det var tid för det? Tänk så härligt det hade varit att kunna ta fram hemmagjord flädersaft nu till den stundande höstkanten..

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men åh Anja! Så fint!!

Vad fin speciellt handduken blev! Och de små skålarna! åh!

Du får bjuda mig på färskost någon gång.

Mer sånt här, det är ju underbart!



Hade en idé om att jag skulle illustrera mer till mina texter i bloggen men det tycktes inte bli så riktigt..

2010-08-10 @ 11:35:41
URL: http://tildataddeck.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad fin bloggen har blivit! Har du gjort alla illustrationer själv? Återigen, jättefint!

2010-08-10 @ 12:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0