Det är någonting med den här staden

Som sagt, det är någonting med den här staden. Nästintill magiskt är det. Tänkte på det senast idag; här finns allting som jag i princip skulle kunna önska mig just nu (vackra hus kan man dock inte få nog av...). I den här staden finns mina vänner, parker, havet, ett franskt bageri, vackra hus, varierande & mysiga caféer, mina jobb som jag trivs med, min familj. Sedan finns även det sjudande livet som utspelar sig på andra sidan dygnet.
På andra platser följer ljuset andra byggnader under dagens gång, gator används av andra människor, marknader får liv av andra språk. Men just nu trivs jag alldeles utmärkt där jag är. Ibland ska man upptäcka, och ibland ska man faktiskt bara njuta.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så fantastiskt rätt, min vän! Det är precis så jag också känner att livet ska vara nu. Puss!

2010-10-17 @ 22:26:37
URL: http://annorledes.webblogg.se/
Postat av: Matilda (den i London) ;)

Så vackert du skriver, Anja! Som en poet :) Så lustigt, för bara en liten stund tänkte jag något i stil med att det faktiskt är rätt fantastiskt att få bo i London och upptäcka ändå... Men längre fram lär det bli ombytta roller :)

2010-10-18 @ 18:44:04
Postat av: Matilda

Vilken underbar bild (den första). Så fina tankar, tack för att du delar med dig!

2010-10-18 @ 19:25:35
URL: http://tildataddeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0