Jag lyckades...sådär

Förra veckan var det dags för ett nytt brödbak! Den här gången blev det dags för att prova ett fikon- och hasselnötsbröd. Tanken var att det skulle bli ett fint runt bröd, men det blev två stycken formbröd istället.. Saken var den att jag tänkte att jag skulle vara lite effektiv och min plan var att degen skulle jäst klart lagom till jag skulle ha kommit hem från jobbet. Tyvärr så hade den nog jäst lite allt för mycket.. Så när jag skulle forma - den lite alltför kladdiga degen - så flöt den ut istället. Lite synd, men det blev två minst lika goda formbröd istället. Nästa gång ska jag dock allt lyckas!

Kommentarer
Postat av: Julia

Huvudsaken är ju att det smakade gott :) Du är så duktig Anja!

2010-10-11 @ 13:44:32
URL: http://juliaritar.blogspot.com
Postat av: Matilda

Underbara bilder! Jag vill smaka ditt bröd någon gång! Kan vi inte ha brödbak så kan du lära mig? Jag har aldrig bakat bröd..

2010-10-11 @ 22:14:33
URL: http://tildataddeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0