Ibland säger det bara klick

Kvällen bjöd på en mycket trevlig kvällspromenad med min vän Julia. Det känns som det var väldigt längesedan jag var ute och gick på kvällen, det är trots allt väldigt mysigt att se vad det är för folk som rör sig i ens kvarter en fredagkväll.
När jag kom hem så - av en slump - såg jag ett mycket intressant program där Elvis Costello är värd och bjuder in olika musiker som gäster. Kvällens gäst var inte mindre än självaste Mr Bruce Springsteen. De hade sådant intressant samtal om hans musik, hans hemstad och hans tankar om sina låtar. Att de ofta handlar om identitet och vem man vill vara, hur man ska leva m.m. Saker som de flesta säkerligen kan känna igen sig i. Kanske även därför han är så omtyckt..
Men det är trots allt någonting med hans kraft i hans röst och musik som får en att smälta direkt. Det är bara så bra! Jag önskar att jag hade förmågan att kunna skriva musik som honom. Det är nästan så att man blir sugen på att ta upp gitarren igen..

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker absolut att gitarren borde göra comeback!

2010-09-08 @ 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0